تاریخچه برند پوما ،موضوعی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم و شما عزیزان را با چگونگی تاسیس این برند موفق ورزشی آشنا کنیم. پوما نام شرکتی، آلمانی-چند ملیتی فعال در حوزه تولید پوشاک ورزشی، اکسسوری، عینک و تجهیزات ورزشی می باشد. تاسیس این برند به صورت رسمی توسط رودلف داسلر تاسیس شد که در ابتدا با نام دیگری بود. و بعد ها به پوما تبدیل شد.

تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با تاریخچه برند پوما بیشتر آشنا شویم.

برند پوما چگونه تاسیس شد؟ داستان یک جدایی!

برادران داسلر در سال ۱۹۲۴ اقدام به راه اندازی یک کارخانه جهت تولید کفش کردند. تولیدات این کارخانه در ابتدا معطوف به کفش های راحتی و دمپایی بود که بعد از مدتی این دو برادر تصمیم به تولید کفش های ورزشی با کیفیت می گیرند. تولیدات این کارخانه دارای کیفیت بسیار بالایی بود به طوری که بسیاری از ورزشکاران المپیک ۱۹۲۴ که در شهر آمستردام برگزار شده بود این تولیدات کارخانه برادران داسلر استفاده کردند.

کیفیت تولیدات برادران داسلر روز به روز افزایش یافت به طوری  که در المپیک برلین که در سال ۱۹۳۶ برگزار شده بود ورزشکارانی که از کفش های برادران داسلر استفاده می کردند بار دیگر افتخارات مهمی را به دست آوردند و رکورد جهانی را در رشته دو و میدانی جا به جا کردند.

کسب افتخارات پی در پی ورزشکاران با کفش های ورزشی تولیدی برادران داسلر، شهرت و افتخار بزرگی برای این کارخانه به حساب می آمد. همه چیز داشت به خوبی پیش می رفت که این دو برادر شراکت خود را از یکدیگر جدا می کنند. سهام و دارایی تولیدی کفش های برادران داسلر بین این دو تقسیم می شود و آدولف داسلر به سراغ تاسیس برند آدیداس، این غول دنیای پوشاک ورزشی می رود و رودلف داسلر نیز برند رودا را راه اندازی می کند.

موسس برند پوما

تغییر نام رودا به پوما

پس از جدایی برادران داسلر، رودلف داسلر به سراغ تاسیس برند پوما می رود که در ابتدا رودا نام داشت. برخی می گویند رو + دا مخفف نام خودش می باشد.

این تغییر نام در پی این بود که تلفظ رودا در زبان آلمانی کم سخت و زمخت بود و به همین دلیل پوما انتخاب شد دلیل این نام گذاری قهرمانی دوندگان دو با این کفش ها بود. نام پوما بر گرفته شده از یک گربه سان بومی قاره امریکا است.

 

  • صنعت لباس و کالاهای مصرفی
  • تاریخ تاسیس: ۱۹۴۸؛ ۷۱ سال پیش
  • بنیانگذار: رودلف داسلر
  • دفتر مرکزی هرتسوگن‌آوراخ، آلمان
  • محدودهٔ فعالیت: جهانی
  • افراد کلیدی : Bjørn Gulden, مدیر
    Michael Lämmermann, مدیر ارشد مالی
    Lars Sørensen, مدیر
  • محصولات: پاافزار، پوشاک، accessories, لباس ورزشی، تجهیزات ورزشی
  • درآمد €۳٫۳۸۷ میلیارد (۲۰۱۵)
  • سود ناخالص €۹۶٫۳ میلیون (۲۰۱۵)
  • مجموع دارایی €۲٫۶۲۰ میلیارد (پایان ۲۰۱۵)
  • مجموع سهام €۲٫۶۲۰ میلیارد (پایان ۲۰۱۵)
  • تعداد کارکنان: ۱۱٫۳۵۱ (پایان ۲۰۱۵)

 

شرکت پوما از تاسیس تا امروز

شرکت پوما طبیعتا از زمان تاسیس خود پیشرفت های بسیاری کرده است و این پیشرفت را به واسطه تصمیم گیری های مدیران خود دارد. در زیر به بخشی از آن ها اشاره می شود.

  • امروزه برند پوما برای داشتن بازار مشتریان وسیع تری، عینک، ساعت، پوشاک، اکسسوری های ورزشی و تجهیزات ورزشی را نیز در لیست تولیدات خود قرار داده است.
  • برند پوما با به کار گرفتن دو طراحی معروف به نام های  الکساندر مک کوئین و حسین چالایان قصد دارد تا تلفیقی از مد و ورزش را به مشتریان خود ارائه بدهد.
  • شرکت پوما اهمیت تبلیغات را به خوبی می داند و از چندین ورزشکار معروفی همچون پله، یوهان کرایف، دیگو مارادونا، دیگو گودین و … حمایت مالی می کند.
  • مدیران پوما توانسته اند با تولیدات شان حمایت سریع ترین مرد جهان یعنی اوسین بولت این دونده جاماییکایی را به خود جلب کنند.
  • شرکت پوما با گذشت سال های سال هنوز اصلات خود را فروش نکرده است و به تولید کفش های کلاسیک خود را در رنگ ها و طرح ها و جنس های متنوع    می پردازد.
  • پوما با شرکت هایی همچون فراری و دوکاتی که در حوزه تولید خودرو و موتور سیکلت، برندهایی لاکچری به حساب می آیند، وارد شراکت شده است و مجموعه ای کفش های تخصصی رشته اتومبیل رانی و موتورسواری را طراحی و تولید کرده است.

تغییر لوگو پوما از تاسیس تا سال ۲۰۰۳

حضور پوما در تنیس و بسکتبال :

والت کلاید فریزر (Walt Clyde Frazier) این بسکتبالیست معروف، در سال ۱۹۷۳ به شرکت پوما یک عدد کفش مخصوص سفارش می دهد. این کفش از جنس جیر ساخته میشود. پوما پس از ارائه نمونه اولیه به والت کلاید فریزر اقدام به تولید نمونه های سبک‌تر و پهن‌تر از مدل‌های قبلی و بانام حک‌شده او، پوما کلاید (Clyde) می کند.

قوتبال به تولید لوازم ورزشی فوتبال، اتومبیلرانی، موتور سواری و بسکتبال اکتفا نمی کند و این بار به سرغ تنیس می رود و محصولات با کیفیت خود را در این رشته تولید و به بازار روانه می کند. این برند محبوب ورزشی در ورزش تنیس نیز، تأمین‌کننده لباس ورزشکاران مطرح در مسابقات اوپن فرانسه، آمریکا و استرالیا می باشد.

آشتی نمادین دو برادر پس از مرگ شان

در جهت آشتی دادن دو برند پوما و آدیداس در حالی که هیچ کدام از برادران داسلر در قید حیات نبودند در سال ۲۰۰۹ یک بازی فوتبال به صورت نمادین در شهر “هرتزوگن آوراخ” برگزار شد که هدف آن پایان دادن به هرگونه ناراحتی و کینه این دو برادر بود.

این شهر به این دلیل برای این بازی انتخاب شده است که در  “هرتزوگن آوراخ” تمامی مردم یا از محصولات آدیداس استفاده می کنند و یا از محصولات پوما یعنی یکسری افراد فقط از محصولات برند آدیداس استفاده میکردنند و یکسری از افراد نیز فقط از محصولات پوما و بسیار روی انتخاب شان تعصبی هستند و نکته جالب این جاست که زمانی که یک توریست یا یک خارجی وارد این شهر می شود همه مردم توجه میکردند تا ببینند کدام برند را انتخاب میکند، پوما یا آدیداس؟

0 0 votes
امتیاز به این محصول