تا کنون در بخش تاریخچه برند های مجله اینترنتی کاریزما کالر به معرفی وچگونگی شکل گیری برند های پوشاک پرداخته ایم، اما اینبار قصد داریم در خصوص تاریخچه و نحوه تاسیس یک برند خرده فروشی صحبت کنیم. اگر قصد دارید در خصوص تاریخچه برند دبنهامز بیشتر بدانید، تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

چگونگی تاسیس برند دبنهامز

دبنهامز نام یک شرکت چند ملیتی خرده فروشی می باشد که در سال ۱۷۷۸ توسط ویلیام کلارک در شهر لندن تاسیس شد. این برند در ابتدا با رویکرد فروش پارچه، لوازم آرایش و بهداشتی و لوازم خرازی کار خود را شروع کرد. فروشگاه خرده فروش دنبهامز در لندن بسیار موفق عمل کرد .

سال های بعد ویلیام کلارک تصمیم می گیرد تا آقای ویلیام دنبهام را به عنوان شریک خود انتخاب کند. شراکت این دو مرد باعث تغییراتی در این شرکت شد از جمله تغییر نام شرکت به کلارک اند دبنهام و همچنین این دو شریک تصمیم گرفتند تا شعبات دیگری از فروشگاه خود را به شهر های دیگر لندن صادر کنند.

نام برند: دبنهامز

تاریخ تاسیس: ۱۷۷۸ میلادی

نام موسس: ویلیام کلارک

کشور صاحب امتیاز: چند ملیتی

حوزه فعالیت: فروش پوشاک خانواده و لوازم خانگی – تولید و فروش پوشاک برند دبنهامز

فروشگاه های زنجیره ای برند دبنهامز در ابتدا کار خود را از انگلیس و شهر لندن شروع و مقصد بعدی را ایرلند انتخاب کردند. اما در حال حاضر بسیاری از کشورهای اروپایی ، آمریکایی و آسیایی
مقصد فروشگاه های این برند می باشد و توانسته است تعداد فروشگاه های خود را در سراسر جهان به عدد ۱۸۰ برساند.

 دنبهامز پس از ویلیام کلارک

حدودا ۴۰ سال پس از تاسیس برند کلارک اند دنبهامز، ویلیام کلارک تصمیم می گیرد خود را بازنشت کند.پس از آن مدیریت تا حدود بسیاری به دست آقای ویلیام دبنهامز افتاد. ویلیام دنبهامز در ابتدا مدیریت خود دو هدف مهم یعنی گسترش تعداد فروشگاه ها و ورود به صنعت تولید لباس را دنبال می کرد.

اگر بخواهیم از لحاظ کمی و کیفی نحوه اجرای این دوهدف را بررسی کنیم می توان اینطور گفت که در تولید پوشاک دبنهامز بسیار موفق عمل کرد و توانست برند های زیر مجموعه خوبی را در حوزه پوشاک خلق کند. اما در گسترش تعداد فروشگاه های دبنهامز با مشکل رو به رو شد و دلیل آن نیز ضعف در مدیریت مرکزی فروشگاه ها بود
عدم توانایی مدیریت مرکزی و انبارداری در فروشگاه ها باعث شد تا رقابت های شخصی در میان هر شعبه به وجود بیاید و باعث فراموشی اهداف و استاندارد های برند شد به طوری که هر فروشگاه قیمت و جشنواره های تخفیف منحصر به خود را داشت.

0 0 votes
امتیاز به این محصول